2009-10-14 00:00:00

Obrazovni ishodi stranih jezika

 

Obrazovni ishodi su kako slijedi

 

 

  

  1.str.jezik

2.str.jezik napr.

2.str.jez.poč.

 3.str.jezik

Dolazni stupanj

       A2

         A1+

         /

         /

Nakon 2.razreda

       B1

 A2+ prema B1

  A1+ prema A2

A1+ prema A2

Nakon 4.razreda

    B1-B2

B1+ prema B2

  A2 + prema B1

         A2

OPĆI CILJEVI STRANOG JEZIKA KAO PREDMETA U HTŠ-u

 

Glavni cilj poučavanja usmjeren je na:

- razvoj komunikacijskih sposobnosti učenika, upoznavanje učenika sa svakodnevnim životom, običajima, kulturom, znamenitostima stranih zemalja određenog govornog područja i tolerantnim odnosom u  različitim kulturnim i nacionalnim sredinama,

- stjecanje radnih navika, marljivost, odgovornost i motiviranost,

- usvajanje kulture lijepog ponašanja u školi, obitelji i na javnom mjestu, kao i

sposobnost slušanja i uvažavanja mišljenja drugog,

- osposobljavanje učenika da učestvuju u kreiranju nastavnog procesa

- razvijanje interkulturalne i komunikacijske sposobnosti,

- otklanjanje predrasuda, spremnost za razumijevanje i zanimanje za druge,

razvoj ekološke svijesti i pozitivan odnos prema prirodi, životinjama, prostoru

i kulturi stanovanja.

 

Da bi ostvarili navedene ciljeve učenici trebaju razviti i usvojiti:

 

1. Jezično znanje i sposobnost:

Učenici:

- upoznaju strani jezik jezik kroz fonetsku, morfološku, sintaksičku i

leksičku razinu,

- razvijaju sposobnost za uspješno razumijevanje, govor i pisanje.

 

2. Socio-lingvistička sposobnost:

Učenici:

- razvijaju produktivnu primjenu jezika,

- razvijaju sposobnost razumijevanja govornih i pisanih tekstova

 

3. Govorna sposobnost:

Učenici:

- razvijaju strategije za sudjelovanje u razgovoru.

- razvijaju i usavršavaju sposobnost interpretacije njemačkih govornih

i pisanih tekstova.

 

4. Strateška sposobnost:

Učenici razvijaju:

- sposobnost za uravnotežene izjave u slučaju nesporazuma,

- poštovanje sugovornika i konvencija.

 

5. Društveno-kulturna sposobnost:

Učenici:

- šire svoju komunikacijsku sposobnost izvan granica svoje zemlje,

- šire kulturu zemalja određenog govornog područja i svoje zemlje,

- razvijaju sveukupnu međukulturnu sposobnost komunikacije

 

6. Strategija samostalnog učenja:

- djelatnosti koje učenicima pomažu u stjecanju, očuvanju i korištenju

informacija,

- navike za pisanje domaćih uradaka,

- da obrađenu lekciju koriste kod samostalnog rješavanja zadataka,

- način uporabe rječnika, gramatičkih pregleda i drugih pomoćnih

sredstava, eventualno i elektronskih.

 

 

Vrjednovanje učeničkih postignuća:

Učenicima moraju biti poznati svi elementi i kriteriji za ocjenjivanje od početka školske godine tako da i sami mogu pratiti i ocijeniti svoje znanje.

 

 

Elementi provjere i vrjednovanja: 

-          razumijevanje obrađenih jezičnih sadržaja

-          govorna aktivnost na planu reprodukcije u okviru obrađenih sadržaja

-          govorna aktivnost na planu produkcije u okviru obrađenih sadržaja

-          pismeno izražavanje

-          poznavanje jezičnih zakonitosti u okviru obrađenih sadržaja

-          usvojenost odabranih sadržaja iz kulture i civilizacije          

-          aktivnost na nastavi

 

Za prolaznu ocjenu potrebno je ispuniti očekivane ishode učenja, a za najvišu ocjenu potrebno je ispuniti željene ishode učenja.

Dovoljan

 

Ø  učenik može prepoznati i dosjetiti se većine nužnih pojmova i koncepata              

Ø  razlikuje većinu nužnih pojmova

Ø  u manjem broju slučajeva može povezati i organizirati te pojmove, ali pokazuje poteškoće u razumijevanju i primjeni te većinom ne donosi ispravne zaključke

Ø  ne može analizirati i sintetizirati gradivo

 

Dobar

 

Ø  učenik može razlikovati sve nužne pojmove na zadovoljavajući način

Ø  može prepoznati i dosjetiti se svih osnovnih pojmova i koncepata

Ø  u većem broju slučajeva može povezati i organizirati te pojmove, ali u manjem broju slučajeva pokazuje razumijevanje i primjenu pojmova, ali ne donosi ispravne zaključke

Ø  ne može analizirati i sintetizirati gradivo

 

Vrlo dobar

 

Ø  natprosječan rezultat s bitnim nedostatcima

Ø  učenik razlikuje nužne i važne pojmove

Ø  može prepoznati i dosjetiti se svih nužnih pojmova i koncepata

Ø  može na zadovoljavajući način povezati i organizirati te pojmove u gotovo svim slučajevima

Ø  u većem broju slučajeva pokazuje razumijevanje i primjenu pojmova te donosi ispravne zaključke

Ø  može analizirati u sintetizirati gradivo

 

Odličan

 

Ø  natprosječan rezultat uz dozvoljene manje nedostatke

Ø  učenik pokazuje dubinsko znanje-vrlo visok stupanj razlikovanja nužnih i važnih pojmova

Ø  može prepoznati i dosjetiti se svih važnih i vrijednih pojmova i koncepata

Ø  na iznimno zadovoljavajući način može povezati i organizirati te pojmove u gotovo svim slučajevima

Ø  u gotovo svim slučajevima pokazuje razumijevanje i primjenu pojmova te donosi ispravne zaključke

Ø  može analizirati, sintetizirati i razmatrati gradivo na originalan način


Hotelijersko turistička škola Zagreb