2009-10-14 00:00:00 Obrazovni ishodi stranih jezika
Obrazovni ishodi su kako slijedi
1.str.jezik 2.str.jezik napr. 2.str.jez.poč. 3.str.jezik Dolazni stupanj A2 A1+ / / Nakon 2.razreda B1 A2+ prema B1 A1+ prema A2 A1+ prema A2 Nakon 4.razreda B1-B2 B1+ prema B2 A2 + prema B1 A2
OPĆI CILJEVI STRANOG JEZIKA KAO PREDMETA U HTŠ-u
Glavni cilj poučavanja usmjeren je na: - razvoj komunikacijskih sposobnosti učenika, upoznavanje učenika sa svakodnevnim životom, običajima, kulturom, znamenitostima stranih zemalja određenog govornog područja i tolerantnim odnosom u različitim kulturnim i nacionalnim sredinama, - stjecanje radnih navika, marljivost, odgovornost i motiviranost, - usvajanje kulture lijepog ponašanja u školi, obitelji i na javnom mjestu, kao i sposobnost slušanja i uvažavanja mišljenja drugog, - osposobljavanje učenika da učestvuju u kreiranju nastavnog procesa - razvijanje interkulturalne i komunikacijske sposobnosti, - otklanjanje predrasuda, spremnost za razumijevanje i zanimanje za druge, razvoj ekološke svijesti i pozitivan odnos prema prirodi, životinjama, prostoru i kulturi stanovanja.
Da bi ostvarili navedene ciljeve učenici trebaju razviti i usvojiti:
1. Jezično znanje i sposobnost: Učenici: - upoznaju strani jezik jezik kroz fonetsku, morfološku, sintaksičku i leksičku razinu, - razvijaju sposobnost za uspješno razumijevanje, govor i pisanje.
2. Socio-lingvistička sposobnost: Učenici: - razvijaju produktivnu primjenu jezika, - razvijaju sposobnost razumijevanja govornih i pisanih tekstova
3. Govorna sposobnost: Učenici: - razvijaju strategije za sudjelovanje u razgovoru. - razvijaju i usavršavaju sposobnost interpretacije njemačkih govornih i pisanih tekstova.
4. Strateška sposobnost: Učenici razvijaju: - sposobnost za uravnotežene izjave u slučaju nesporazuma, - poštovanje sugovornika i konvencija.
5. Društveno-kulturna sposobnost: Učenici: - šire svoju komunikacijsku sposobnost izvan granica svoje zemlje, - šire kulturu zemalja određenog govornog područja i svoje zemlje, - razvijaju sveukupnu međukulturnu sposobnost komunikacije
6. Strategija samostalnog učenja: - djelatnosti koje učenicima pomažu u stjecanju, očuvanju i korištenju informacija, - navike za pisanje domaćih uradaka, - da obrađenu lekciju koriste kod samostalnog rješavanja zadataka, - način uporabe rječnika, gramatičkih pregleda i drugih pomoćnih sredstava, eventualno i elektronskih.
Vrjednovanje učeničkih postignuća: Učenicima moraju biti poznati svi elementi i kriteriji za ocjenjivanje od početka školske godine tako da i sami mogu pratiti i ocijeniti svoje znanje.
Elementi provjere i vrjednovanja: - razumijevanje obrađenih jezičnih sadržaja - govorna aktivnost na planu reprodukcije u okviru obrađenih sadržaja - govorna aktivnost na planu produkcije u okviru obrađenih sadržaja - pismeno izražavanje - poznavanje jezičnih zakonitosti u okviru obrađenih sadržaja - usvojenost odabranih sadržaja iz kulture i civilizacije - aktivnost na nastavi
Za prolaznu ocjenu potrebno je ispuniti očekivane ishode učenja, a za najvišu ocjenu potrebno je ispuniti željene ishode učenja. Dovoljan
Ø učenik može prepoznati i dosjetiti se većine nužnih pojmova i koncepata Ø razlikuje većinu nužnih pojmova Ø u manjem broju slučajeva može povezati i organizirati te pojmove, ali pokazuje poteškoće u razumijevanju i primjeni te većinom ne donosi ispravne zaključke Ø ne može analizirati i sintetizirati gradivo
Dobar
Ø učenik može razlikovati sve nužne pojmove na zadovoljavajući način Ø može prepoznati i dosjetiti se svih osnovnih pojmova i koncepata Ø u većem broju slučajeva može povezati i organizirati te pojmove, ali u manjem broju slučajeva pokazuje razumijevanje i primjenu pojmova, ali ne donosi ispravne zaključke Ø ne može analizirati i sintetizirati gradivo
Vrlo dobar
Ø natprosječan rezultat s bitnim nedostatcima Ø učenik razlikuje nužne i važne pojmove Ø može prepoznati i dosjetiti se svih nužnih pojmova i koncepata Ø može na zadovoljavajući način povezati i organizirati te pojmove u gotovo svim slučajevima Ø u većem broju slučajeva pokazuje razumijevanje i primjenu pojmova te donosi ispravne zaključke Ø može analizirati u sintetizirati gradivo
Odličan
Ø natprosječan rezultat uz dozvoljene manje nedostatke Ø učenik pokazuje dubinsko znanje-vrlo visok stupanj razlikovanja nužnih i važnih pojmova Ø može prepoznati i dosjetiti se svih važnih i vrijednih pojmova i koncepata Ø na iznimno zadovoljavajući način može povezati i organizirati te pojmove u gotovo svim slučajevima Ø u gotovo svim slučajevima pokazuje razumijevanje i primjenu pojmova te donosi ispravne zaključke Ø može analizirati, sintetizirati i razmatrati gradivo na originalan način |
Hotelijersko turistička škola Zagreb |