2010-11-12 09:22:00 Ciljevi i zadaci RAČUNALSTVO: 2. razred, 70 sati (35 sati teoretske nastave + 35 sati kabinetske nastave) Šk. god. 2010./2011.
Cilj:Cilj informatičkog obrazovanja u 2. razredu je stjecanje temeljnih znanja i vještina za samostalno služenje računalom i stvaranje osnova za nadogradnju u daljnjem školovanju.
Zadaci:Svladavajući program računalstva u 2. razredu kroz nastavu i vježbe učenici će moći: - Opisati osnovne dijelove računala i njihovu ulogu u njegovom radu - Priključiti, spojiti i pustiti u rad osnovnu konfiguraciju osobnog računala - Izvoditi osnovne operacije s računalom u OS Windows - Samostalno se služiti računalom pri pisanju i obradi teksta u Wordu - Samostalno se služiti različitim izvorima informacija u školi i izvan nje uz primjenu računala - Upotrijebiti stečena znanja, dopunjavati ih i razvijati kroz praksu
Organizacija nastave:Obrada novog gradiva, ponavljanje i utvrđivanje prijeđenog gradiva izvode se u učionici opće namjene s cijelom obrazovnom skupinom jedan školski sat tjedno. Za rad je potrebno računalo, projektor i ploča. Kabinetska nastava izvodi se u kabinetu za računalstvo, opremljenom računalima i potrebnim nastavnim pomagalima, a svaki učenik samostalno sjedi za svojim računalom na kojem su instalirani odgovarajući programski paketi potrebni za rad. Rad se odvija u bloku od dva školska sata s polovicom razreda, prema prethodno utvrđenom rasporedu. Sadržaj vježbi obrađuje se frontalno te u obliku demonstracije. Učenik treba prije vježbe biti temeljito pripremljen kako bi se vrijeme raspoloživo za neposredni rad s računalom koristilo efikasno i ekonomično. Računala na kojima se izvode vježbe međusobno su umrežena i po potrebi se koristi instalirani pisač.
Načini i oblici izvođenja nastave:Ovisno o nastavnoj cjelini nastava se tijekom školske godine izvodi putem obrade nastavne građe, ponavljanje i uvježbavanje te provjera znanja. Kao oblik nastavnog rada koristi se frontalni rad, grupni rad i rad u paru.
Obveze učenika: - Redoviti dolazak na sve oblike nastave. Ukoliko učenik tijekom godine izostane više od 30% sa nastave može biti upućen na polaganje razrednog ispita. - Učenik za obavljanje vježbi u kabinetu mora biti pripremljen na nastavi ili samostalno na temelju uputa i literature. - Učenik treba nabaviti potrebne udžbenike i pribor (bilježnica, olovka, gumica). - Učenici su dužni bilježiti predavanja
Preporučljiva literatura: - RAČUNALSTVOudžbeniki radnabilježnicazačetvorogodišnjestrukovneškole; Grunder, Šutalo; Školska knjiga - ECDL; Grundler, Gvozdanović, IkicaKos, Lipljin, Milijaš, Srnec, Zvonarek; PRO-MIL
Provjera postignuća:
Elementi ocjenjivanja: - Pismena provjera znanja – učenik se provjerava pismeno uz prethodnu najavu provjere (minimalno 7 dana prije najaviti istu). Provjera se odvija minimalno dva puta godišnje (u svakom obrazovnom razdoblju minimalno jedna). - Rad na računalu – učenik se ocjenjuje i provjerava tijekom rada u kabinetu i to obavezno na kraju prvog polugodišta te na kraju godine. - Sudjelovanje u nastavnim aktivnostima (zalaganje).
Kod provjeravanja poznavanja i razumijevanja nastavnih sadržaja, mjerila ocjenjivanja su slijedeća:
OPIS POSTIGNUĆA OCJENA Učenik poznaje osnovne pojmove iz građe računala,operacijskog sustava kao i aplikacijskog programa. Opisuje načelo rada, karakteristike, definira pojmove i uporabu bez ulaženje u poznavanje i razumijevanje putova i načina kojima se dolazi do općih pojmova, pravila i struktura. Učenik izvodi stečena znanja uz pomoć nastavnika koji ga vodi. dovoljan (2) Učenik se s razumijevanjem koristi općim pojmovima, pravilima, načelima rada aplikacijskih programa s ciljem rješavanja problemskih zadataka, pojašnjavajući, već u školi, opisane primjere. Učenik izvodi stečena znanja samostalno ili uz manju pomoć nastavnika. dobar (3) Učenik usvojena pravila, zakone, postupke, teorije i norme primjenjuje u realnim uvjetima rada računala i to samostalno i točno bez pomoći nastavnika. vrlo dobar (4) Učenik je sposoban samostalno koristiti računalo u cilju rješavanja konkretnog problema, te u nepredviđenim okolnostima samostalno otkriva, određuje i predviđa posljedice, učinke i druge pojave. odličan (5)
Pismena provjera: Za ostvarivanje ocjene: – DOVOLJAN (2) - učenik treba imati 50% točnih odgovora – DOBAR (3) - učenik treba imati 65% točnih odgovora – VRLO DOBAR (4) - učenik treba imati 80% točnih odgovora – ODLIČAN (5) - učenik treba imati 90% točnih odgovora
Nastavnik: Ksenija Jerić Antoljak |
Hotelijersko turistička škola Zagreb |