2010-11-12 09:22:00

Ciljevi i zadaci

RAČUNALSTVO:  2. razred, 70 sati (35 sati teoretske nastave + 35 sati kabinetske nastave)

                                     Šk. god. 2010./2011.

 

Cilj:Cilj informatičkog obrazovanja u 2. razredu je stjecanje temeljnih znanja i vještina za samostalno služenje računalom i stvaranje osnova za nadogradnju u daljnjem školovanju.

 

Zadaci:Svladavajući program računalstva u 2. razredu kroz nastavu i vježbe učenici će moći:

-          Opisati osnovne dijelove računala i njihovu ulogu u njegovom radu

-          Priključiti, spojiti i pustiti u rad osnovnu konfiguraciju osobnog računala

-          Izvoditi osnovne operacije s računalom u OS Windows

-          Samostalno se služiti računalom pri pisanju i obradi teksta u Wordu

-          Samostalno se služiti različitim izvorima informacija u školi i izvan nje uz primjenu računala

-          Upotrijebiti stečena znanja, dopunjavati ih i razvijati kroz praksu

 

Organizacija nastave:Obrada novog gradiva, ponavljanje i utvrđivanje prijeđenog gradiva izvode se u učionici opće namjene s cijelom obrazovnom skupinom jedan školski sat tjedno. Za rad je potrebno računalo, projektor i ploča.

Kabinetska nastava izvodi se u kabinetu za računalstvo, opremljenom računalima i potrebnim nastavnim pomagalima, a svaki učenik samostalno sjedi za svojim računalom na kojem su instalirani odgovarajući programski paketi potrebni za rad. Rad se odvija u bloku od dva školska sata s polovicom razreda, prema prethodno utvrđenom rasporedu.

Sadržaj vježbi obrađuje se frontalno te u obliku demonstracije. Učenik treba prije vježbe biti temeljito pripremljen kako bi se vrijeme raspoloživo za neposredni rad s računalom koristilo efikasno i ekonomično. Računala na kojima se izvode vježbe međusobno su umrežena i po potrebi se koristi instalirani pisač.

 

Načini i oblici izvođenja nastave:Ovisno o nastavnoj cjelini nastava se tijekom školske godine izvodi putem obrade nastavne građe, ponavljanje i uvježbavanje te provjera znanja. Kao oblik nastavnog rada koristi se frontalni rad, grupni rad i rad u paru.

 

Obveze učenika:

-          Redoviti dolazak na sve oblike nastave. Ukoliko učenik tijekom godine izostane više od 30% sa nastave može biti upućen na polaganje razrednog ispita.

-          Učenik za obavljanje vježbi u kabinetu mora biti pripremljen na nastavi ili samostalno na temelju uputa i literature.

-          Učenik treba nabaviti potrebne udžbenike i pribor (bilježnica, olovka, gumica).

-          Učenici su dužni bilježiti predavanja

 

Preporučljiva literatura:

-         RAČUNALSTVOudžbeniki radnabilježnicazačetvorogodišnjestrukovneškole; Grunder, Šutalo; Školska knjiga

-         ECDL; Grundler, Gvozdanović, IkicaKos, Lipljin, Milijaš, Srnec, Zvonarek; PRO-MIL

 

Provjera postignuća:

 

Elementi ocjenjivanja:

-          Pismena provjera znanja – učenik se provjerava pismeno uz prethodnu najavu provjere (minimalno 7 dana prije najaviti istu). Provjera se odvija minimalno dva puta godišnje (u svakom obrazovnom razdoblju minimalno jedna).

-          Rad na računalu – učenik se ocjenjuje i provjerava tijekom rada u kabinetu i to obavezno na kraju prvog polugodišta te na kraju godine.

-          Sudjelovanje u nastavnim aktivnostima (zalaganje).

 

 

Kod provjeravanja poznavanja i razumijevanja nastavnih sadržaja, mjerila ocjenjivanja su slijedeća:

 

OPIS POSTIGNUĆA

OCJENA

Učenik poznaje osnovne pojmove iz građe računala,operacijskog sustava  kao i aplikacijskog programa. Opisuje načelo rada, karakteristike, definira pojmove i uporabu bez ulaženje u poznavanje i razumijevanje putova i načina kojima se dolazi do općih pojmova, pravila i struktura. Učenik izvodi stečena znanja uz pomoć nastavnika koji ga vodi.

dovoljan

(2)

Učenik se s razumijevanjem koristi općim pojmovima, pravilima, načelima rada aplikacijskih programa s ciljem rješavanja problemskih zadataka, pojašnjavajući, već u školi, opisane primjere. Učenik izvodi stečena znanja samostalno ili uz manju pomoć nastavnika.

dobar

(3)

Učenik usvojena pravila, zakone, postupke, teorije i norme primjenjuje u realnim uvjetima rada računala i to samostalno i točno bez pomoći nastavnika.

vrlo dobar

(4)

Učenik je sposoban samostalno koristiti računalo u cilju rješavanja konkretnog problema, te u nepredviđenim okolnostima samostalno otkriva, određuje i predviđa posljedice, učinke i druge pojave.

odličan

(5)

 

 

Pismena provjera:

Za ostvarivanje ocjene:

–        DOVOLJAN (2) - učenik treba imati 50% točnih odgovora

–        DOBAR (3) - učenik treba imati 65% točnih odgovora

–        VRLO DOBAR (4) - učenik treba imati 80% točnih odgovora

–        ODLIČAN (5) - učenik treba imati 90% točnih odgovora

 

Nastavnik:

Ksenija Jerić Antoljak


Hotelijersko turistička škola Zagreb