Dan sigurnijeg Interneta
Autor: Ksenija Jerić Antoljak, 9. 2. 2020.
Svake veljače udruženje Insafe/INHOPE uz potporu Europske Komisije organizira Dan Sigurnijeg Interneta kojemu je cilj promicanje sigurnije i odgovornije upotrebe online tehnologije i mobilnih uređaja, posebice među djecom i mladima. Svake godine na drugi dan drugog tjedna drugog mjeseca tisuće ljudi diljem svijeta se udruže kako bi sudjelovali u događajima i aktivnostima kojima žele podići svijest o sigurnosnim problemima na Internetu.
Tema ovogodišnjeg Dana sigurnijeg Interneta je „Zajedno za bolji Internet.“
Fokus sigurnosti na Internetu se tijekom godina s kreiranja „sigurnijeg“ Interneta prebacio na kreiranje „boljeg“ Interneta. Bez obzira jesmo li djeca i mladi, roditelji i skrbnici, učitelji i socijalni radnici, ili čak i predstavnici industrije, zakonodavci i političari, svi imamo veliku ulogu.
U promicanju boljeg Interneta, naš zadatak je da ohrabrimo ljude da se uključe u što više dobrih prilika koje se nude na Internetu, dok im u isto vrijeme dajemo informacije, znanje i potporu koja im je potrebna za suočavanje s mogućim rizicima.
Ovo su načini na koje svatko od nas može pomoći:
– Djeca i mladi mogu pomoći kreirati bolji Internet tako da poštuju ostale korisnike Interneta štiteći svoju reputaciju (ali i reputaciju drugih) i tražeći prilike da Internet koriste za kreiranje, uključivanje u razne aktivnosti i dijeljenje s drugima. Oni mogu pomoći reagiranjem na negativno tako da budu „korisni promatrači“: da daju potporu svojim vršnjacima koji se suočavaju s nasiljem na Internetu, da se suprotstave cyber-nasilju i da prijave sav neprimjeren ili zabranjen sadržaj koji primijete. Povrh svega, djecu i mlade treba ohrabriti da zauzmu stav kao budući sudionici digitalnog doba sudjelovanjem u debatama o budućnosti Interneta, ali i trudom da se njihovo mišljenje čuje.
– Roditelji i skrbnici mogu pomoći kreiranju boljeg Interneta održavanjem otvorenog i iskrenog dijaloga sa svojom djecom o njihovom ponašanju na Internetu, potičući djecu na osobni razvoj na Internetu, pomažući im nositi se s bilo kakvim nedoumicama ili problemima, tražeći mogućnosti da se zajedno s djecom uključe u korištenje Interneta te pomažući djeci da pronađu i koriste kvalitetne digitalne izvore. Roditelji i skrbnici se mogu suprotstaviti negativnostima tako što će ostati uključeni u aktivnosti svoje djece na Internetu (aktivnostima koje su primjerene dobi djece), davati primjer kako se pozitivno ponašati na internetu te prijaviti neprimjereni ili zabranjeni sadržaj koji primijete.
– Učitelji i stručni djelatnici mogu pomoći kreirati bolji Internet tako što će djeci pružiti informatička znanja i vještine koja su potrebna u današnjem društvu, ali i dajući im priliku da koriste i kreiraju pozitivni sadržaj na Internetu. Oni se mogu suprotstaviti negativnostima podržavajući mlade koji se suočavaju s problemima na Internetu i dajući im informacije, vještine i pouzdanje koji su im potrebni kako bi se sigurno služili Internetom.
– Industrija ima važnu ulogu putem kreiranja i promicanja pozitivnog sadržaja i sigurnih usluga na Internetu, ali i putem poticanja korisnika da reagiraju na poteškoće dajući im jasne savjete o sigurnosti, niz jednostavnih sigurnosnih alata i brz pristup potpori ukoliko stvari izmaknu kontroli.
– Zakonodavci i političari trebaju omogućiti okruženje u kojemu će sve od gore navedenog funkcionirati i opstati – primjerice: da osiguraju da će prema kurikulumu djeca učiti, a učitelji poučavati o sigurnosti na Internetu, da osiguraju da će roditelji i skrbnici imati pristup prikladnim informacijama i potpori, te da će poticati industriju da kontrolira svoj sadržaj i usluge. Također da preuzmu odgovornost nad upravom i zakonom te osiguraju sigurnost i dobrobit djece i mladih kroz djelotvorne sigurnosne zaštite djece na Internetu.
Za sve dodatne informacije posjetite stranicu www.csi.hr
Više o inicijativi možete saznati u kratkom videu dostupnom na https://youtu.be/M03BJFjBM3w (uključite hrvatske titlove!).
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
STRUČNA PRAKSA
HOTELIJERSKO-TURISTIČKE ŠKOLE
Turistička zajednica grada Zagreba
Hrvatska turistička zajednica
Primjer rada.doc
Upute za pismene radove.pdf
No title
STARTEGIJA RAZVOJA HTS 2018.-2023_.pdf