preskoči na sadržaj

Hotelijersko-turistička škola u Zagrebu

 > Nastava  > Predmeti  > Geografija
Vijesti

Kurikulum nastave georgrafije

Autor: Hano Uzeirbegović, 14. 10. 2009.

Obrazovanje se zasniva na jednom dokumentu – okvirnom kurikulumu koji jasno postavlja načela, vrijedosti, ciljeve i ishode kojima teži obrazovni sustav.

 

Omogučuje podizanje kvalitete čitavog obrazovnog sustava a u prvi plan dolaze ishodi obrazovanja – ono što učenici tijekom školovanja trebaju naučiti, što trebaju znati i moći, koje vrijednosti prihvačati.

 

Škola nije samo mjesto usvajanja znanja i prenošenja činjenica nego mjesto cjelovitog osobnog i socijalnog razvoja učenika.

 

Kurikulum je puno više od tradicionalnog nastavnog plana koji naglašava koje sadržaje treba poučavati. Umjesto toga, kurikulum ističe ishode obrazovanja, određujuči standarde znanja, vještina i vrijednosti koje trebaju dostići svi učenici. Na taj način kurikulum osigurava kvalitetu obrazovanja za sve.

 

Fleksibilan dokument koji nastavnici svake pojedine škole prilagođavaju potrebama i obilježjima svojih učenika.

 

 

KURIKULUM GEOGRAFIJE

 

Geografija je obavezan i zaseban predmet s tjednom satnicom od najmanje 2 sata. Izborom tema potrebno je ostvariti horizontalnu korelaciju i integraciju nastavnih sadržaja kako bi učenici stekli cjelovito znanje i vještine korisne za život i cijeloživotno obrazovanje.

 

Prema provedenim istraživanjima u izradi kurikuluma uočeno je da je prema zanimljivosti geografija na 4. mjestu iza tjelesne i zdravstvene kulture, stranog jezika i biologije. Prema razumljivosti na 3. mjestu iza TZK i vjeronauka, prema težini na 8. mjestu iza matematike, kemije, hrvatskog jezika, fizike, stranog jezika, povijesti i biologije. Prema korisnosti u sadašnjosti na 5. mjestu iza stranog jezika, matematike, TZK i hrvatskog jezika a prema korisnosti za budućnost na 4. mjestu iza stranog jezika, matematike i hrvatskog jezika.

 

 

CILJEVI I OČEKIVANA UČENIČKA POSTIGNUĆA NASTAVE GEOGRAFIJE

 

CILJEVI PREDMETA

          :: razvijanje znanja, razumijevanja i pripremljenosti za različita pitanja koja se tiču odnosa čovjeka i njegova okruženja

          :: jačanje percepcije prostora i prostornih odnosa, stvaranje osnove za upoznavanje različitih mjesta i područja

          :: razvijanje sposobnosti uočavanja veza i odnosa pojedinih segmenata čovjekova okruženja

          :: razumijevanje važnosti održanja i ravnomjernog korištenja resursa te njihovih utjecaja na okoliš

          :: usvajanje i prihvačanje osjećaja odgovornosti za očuvanje zajedničkog okoliša u cilju osiguranja održivog razvoja

          :: razvijanje svijesti o važnosti donošenja kvalitetnih odluka o prostoru i okolišu

          :: razvijanje razumijevanja i uvažavanje ostalih ljudi, naroda i kultura

          :: razumijevanje važnosti osobnih prava i odgovornosti

          :: razvijanje sposobnosti korištenja različitih izvora informacija te usvajanje znanja putem opažanja, analiziranja, ispitivanja i istraživanja

          :: putem rasprave učenici uče argumentirati svoja stajališta i prihvačati tuđa mišljenja i stavove

 

 

POSTIGNUĆA

           :: na temelju naučenih geografskih informacija steći vještinu usporedbe, analize i predstavljanja znečajki pojedinih područja u usmenom i pismenom obliku

 

ZNANJA, VJEŠTINE I RAZUMIJEVANJA

 

Prikupljanje geografskih informacija

 

            :: postavljanje geografskih pitanja (Gdje je što? Kako izgleda? Kako je postalo takvim? Kako i zašto se mijenja?

            :: prikupljanje podataka

            :: analiza i vrednovanje podataka te donošenje zaključaka

            :: razumijevanje utjecaja ljudskih stavova i razmišljanja na poltička, društvena,prirodna i ekonomska događanja te formiranje vlastitih stavova

            :: iznošenje stavova i rezultata istraživanja

 

BLOOMOVA TAKSONOMIJA

 

Oblici učenja podjeljeni su u 3 kategorije:

             :: kognitivna ( znanje )

             :: afekivna ( stavovi )

             :: psihomotorička ( vještine )

 

Činjenično znanje

             :: najniži obrazovni cilj, temeljno znanje

             :: usvajanje terminologije, prisjećanje

             :: učenik mora memorirati, definirati, opisati, označiti, nabrojati i prepoznati

 

Razumijevanje

             :: sposobnost npromišljanja o znečenju usvojenih činjenica

            :: kategorija znanja koja se može pokazati interpretiranjem naučenih činjenica, sažimanjem, objašnjavanjem i predviđanjem učinaka ili posljedica

            :: viši je obrazovni cilj od prethodnog jednostavnog prisjećanja na informacije i predstavlja najniži stupanj razumijevanja

            :: učenik treba interpretirati slike, karte,tablice, grafikone te na temelju činjenica predvidjeti posljedice

 

Primjena

            :: sposobnost uporabe naučenih pravila, zakona, metoda ili teorija u novim konkretnim situacijama (npr. konstruirati grafikon ili demonstrirati ispravnu uporabu neke metode ili postupka )

 

Analiza

            :: na analitičkoj razini znanja učenik mora biti sposoban naučene sadržaje razdvojiti na sastavne djelove i razumjeti strukturu

            :: viši cilj od razine razumijevanja

            :: učenik mora uspoređivati, suprotstavljati, prepoznati neizrečene pretpostavke, razlikovati činjenice od zaključka, razlikovati uzrok od posljedice

 

Sinteza

            :: znači od pojedinačnih djelova stvoriti novu cjelinu

            :: ističe se kreativno ponašanje s naglaskom na formuliranje novih obrazaca ili struktura

            :: sposobnost kombinacije, postavljanje hipoteze, planiranje, držanje predavanja

 

Procjena

            :: sposobnost svrhovite prosudbe vrijednosti projekta

            :: najviši obrazovni ciljevi u spoznajnoj hijerarhiji jer sadrže elemente prethodnih razina

            :: prosuditi primjerenost zaključaka iz prikazanih podataka, prosuditi vrijednost nekog projekta

            :: prosuditi logičnu postojanost pisanog materijala ili predavanja

 

Detaljnije odrednice vrednovanja usvojenog znanja usmenim odgovorom

 

a)      s obzirom na reakciju, učenik reagira:

               :: brzo i točno (5)

               :: sporije ali baz pomoći (4)

               :: sporije uz pomoć (3)

               :: djelomično (2)

               :: bez razumijevanja (1)

 

b)      s obzirom na kvalitetu znanja i kvalitetu u odnosu na postavljeno pitanje

                :: izrazito opširna, točna, temeljita i znanstveno utemeljena (5)

                :: točna i opširna (4)

                :: prosječna (3)

                :: nepotpuna (2)

                :: bez znanja (1)

 

c)       s obzirom na način iznošanja i argumentaciju

                      :: logičan i argumentiran (5)

                      :: uglavnom logičan, uvjerljiv, s razumijevanjem (4)

                      :: logičan u pojedinim djelovima (3)

                      :: općenito zadovoljavajući (2)

                      :: bez loguke i razumijevanja (1)

 

Moguče granice ocjena pismene provjere znanja

 

:: kod pretežno vezanih odgovora

                      90-100 %    (5)

                      77-89   %    (4)

                      64-76   %    (3)

                      50-63   %    (2)

                      manje od 50 %  (1)

 

:: kod pretežno slobodnih odgovora

                      86-100  %   (5)

                      71-85    %   (4)

                      56-70    %   (3)

                      42-55    %   (2)

                      manje od 42  %   (1)

 

 

POŽELJNE PROFESIONALNE OSOBINE PROFESORA

 

:: da osigura više od jednog izvora znanja iz kojih učenici mogu učiti

:: da uključuje učenike u situacije stjecanja novih iskustava koja će omoguĆiti promjenu prethodno stečenih koncepata znanja

:: da omoguĆuje učenicima da svojim reakcijama i odgovorima usmjeravaju tijek nastavnog procesa i da imaju dovoljno vremena za razmišljanje nakon postavljenog pitanja

:: potiče klimu radoznalosti i propitivanja traženjem od učenika da razmišljaju koja bi pitanja mogli postaviti o temi

:: postavlja otvorena pitanja i potiče smislenu diskusiju među učenicima

:: zahtjeva smisleno i jasno izražavanje učenika jer samo su tada naučili




Obrazovanje odraslih

Novo !!!

OBRAZOVANJE ODRASLIH

UPIŠI SREDNJU ŠKOLU ili PREKVALIFIKACIJU

Godine života ili starosti ne trebaju biti prepreka da bi stekli novo zvanje ili promijenili zanimanje.

UPIŠI PROGRAM ZA STJECANJE SREDNJE STRUČNE SPREME ZA ZANIMANJE HOTELIJERSKO-TURISTIČKI TEHNIČAR

Početak nastave: listopad 2024.

Za sve dodatne upite možete se obratiti stručnom voditelju obrazovanja odraslih, prof. Borisu Hrgoviću na broj: 091/300 3734 ili putem e-mail adrese: obrazovanje.odraslih@ss-hotelijersko-turisticka-zg.skole.hr

 

Više informacija u rubrici obrazovanje odraslih (lijevo).

 

HRVATSKI JEZIK ZA STRANCE - TEČAJ

 

NOVO !!!

PROGRAM UČENJA STRANOG JEZIKA: HRVATSKI JEZIK ZA STRANE DRŽAVLJANE  

(stupnjevi A1 do C2)

Oglasna ploča
Raspored

    

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

 


 


 


 STRUČNA PRAKSA

HOTELIJERSKO-TURISTIČKE ŠKOLE

 


Turistička zajednica grada Zagreba


Hrvatska turistička zajednica


 

Korisni linkovi

Arhiva dokumenata
CMS za škole logo
Hotelijersko-turistička škola u Zagrebu / Frankopanska 8, HR-10000 Zagreb / ss-hotelijersko-turisticka-zg.skole.hr / ured@ss-hotelijersko-turisticka-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju