DEFINIRANJE ISHODA UČENJA- Gospodarstvo
Autor: Hano Uzeirbegović, 14. 10. 2009.
TEMELJNI GOSPODARSKI POJMOVI
1. Pojam
· prepoznati pojam gospodarstva/ekonomije
· razlikovati pojam gospodarstvenika
· objasniti pojam makroekonomije i mikroekonomije
· objasniti problem oskudnosti i problem izbora zbog čega nastaje ekonomija/gospodarstvo
· objasniti teoriju potreba (stvarne, nametnute) i motivacijski lanac
· prikazati u kratkim crtama na primjeru odnos ograničenih mogućnosti i neograničenih ljudskih želja i potreba
· objasniti pojam oportunitetnog troška i navesti primjer
· objasniti u čemu se sastoje temeljni gospodarski problemi što, kako za koga raditi/stvarati proizvode?
· objasniti pojam proizvodnih činitelja
GOSPODARSKI SUSTAVI
2. Slobodna tržišna gospodarstva i komandna gospodarstva
· pojam ekonomske slobode i odgovornosti
· razlikovati tipove gospodarskih sustava (običajnog, komandnog, tržišnog, mješovitog) i način donošenja odgovora na temeljna gospodarska pitanja uz primjere zemalja s pojedinim gospodarskim sustavom
· razlikovati pojmove: tržišta, ponude, potražnje, konkurencije, profita, gubitka
· razlikovati tržišne funkcije
· objasniti i razlikovati zakon ponude i zakon potražnje
· opisati u kratkim crtana utvrđivanje tržišne cijene u uvjetima savršene konkurencije te objasniti pojam tržišne ravnoteže
· opisati u kratkim crtama vrste konkurencije (potpuna-savršena, ograničena) i tržišne strukture (monopol-monopson, duopol-duopson, oligopol-oligopson)
3. Nevidljiva ruka
· razjasniti pojam potpune tržišne slobode – ideju laissez faire
· razumjeti teoriju nevidljive ruke
· prepoznati nedostatke primjene teorije nevidljive ruke u praksi (posljedice svj. ekonomske krize)
4. Ekonomija ponude i ekonomija potražnje
· prepoznati potrebu državnog intervencionizma u gospodarstvu
· prepoznati pojam ekonomije potražnje – kejnezijanska ekonomija
· prepoznati pojam ekonomije ponude – monetaristička teorija
· razlikovati odgovornosti moderne države (promicanje općih dobara – briga o javnim dobrima uz maksimalnu djelotvornost, poštene konkurencije, brigu o eksternalijama; osiguranje jednakosti – raspodjela dohotka i sigurnost za sve osobe uz odgovarajući sustav oporezivanja; poticanje makroekonomskog rasta i stabilnosti)
· prepoznati način mjerenja gospodarske uspješnosti – makro razina – bruto nacionalni proizvod; mikro razina – dohodak/stanovniku
· razumjeti pojam životnog standarda
5. Kapital, novčarstvo, dioničarsko gospodarstvo
· prepoznati pojam kapitala i novca
· prepoznati pojavne oblike kapitala (materijalni, nematerijalni, novčani oblik)
· razumjeti proces ulaganja novca i povrata vrijednosti od ulaganja (na primjeru objasniti novčani pretvorbeni krug)
· objasniti pojam kreditiranja
· objasniti pojam banke i ulogu središnje banke u bankarskom sustavu
· objasniti pojam trgovačkog društva, u kratkim crtama opisati vrste društva osoba i društva kapitala (prema našem zakonu)
· objasniti pojam burze
· razlikovati dionicu i obveznicu
· opisati u kratkim crtama interes ulaganja u dionice
PODUZETNIŠTVO
6. Poduzetništvo, ustroj poslovne organizacije (biznisa), menadžment i marketing
· objasniti pojam poduzetništva, poduzetničkog pothvata i njegovih sastavnica (ideje, inicijative, inputa)
· razlikovati invenciju (ideju) i inovaciju
· objasniti pojam poduzetnika i njegove glavne značajke (ljudske, stručne), svrhu i cilj njegove poduzetničke aktivnosti (očekivanje dobiti od ulaganja uz svjesno prihvaćanje mogućeg rizika koji taj posao može donijeti)
· opisati u kratkim crtama kako poduzetnički interes pridonosi općem dobru i iz toga izvesti vezu poticanja poduzetništva i gospodarskog razvoja
· opisati u kratkim crtama ulaganje u poduzetnički pothvat – poslovnu organizaciju i gospodarski ciklus (uočavanje potrebe; proizvodnja, raspodjela, razmjena, potrošnja)
· opisati menadžera i njegovu ulogu u poslovnoj organizaciji (menadžerske vještine: tehničke, socijalne, strategijske; menadžerske razine: niži, srednji, top)
· razlikovati poduzetnika i menadžera
· interpretirati potrebu upravljanja projektno-proizvodnim ciklusom (uz to objasniti pojmove: bilanciranje, planiranje)
· opisati u kratkim crtama važnost i potrebu marketinške orijentacije u poslovanju
· objasniti pojam marketinga
· razumjeti pojam marketinški splet (4P – proizvod, cijena, plasman, promocija)
GOSPODARSKI RAZVOJNI TRENDOVI
7. Gospodarstvo Europe, svijeta i RH
· opisati društveno-politički razvoj Hrvatske od 19. stoljeća do danas s naglaskom na gospodarske uvjete (kapitalizam-dominantno privatno vlasništvo pojedinca; socijalizam-dominantno društveno vlasništvo; tranzicijsko razdoblje prema kapitalizmu-dominantno privatno vlasništvo)
· izvesti zaključak o razvojnim mogućnostima hrvatskog gospodarstva u europskim i svjetskim razmjerima (korelacija s Geografijom)
· OBJASNITI gospodarske svjetski trendovi (globalizacija, informacija, kombinacija, rekombinacija – inovacija)
· interpretirati razvoj Europske unije
Novo !!!
OBRAZOVANJE ODRASLIH
UPIŠI SREDNJU ŠKOLU ili PREKVALIFIKACIJU
Godine života ili starosti ne trebaju biti prepreka da bi stekli novo zvanje ili promijenili zanimanje.
UPIŠI PROGRAM ZA STJECANJE SREDNJE STRUČNE SPREME ZA ZANIMANJE HOTELIJERSKO-TURISTIČKI TEHNIČAR
Početak nastave: listopad 2024.
Za sve dodatne upite možete se obratiti stručnom voditelju obrazovanja odraslih, prof. Borisu Hrgoviću na broj: 091/300 3734 ili putem e-mail adrese: obrazovanje.odraslih@ss-hotelijersko-turisticka-zg.skole.hr
Više informacija u rubrici obrazovanje odraslih (lijevo).
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
STRUČNA PRAKSA
HOTELIJERSKO-TURISTIČKE ŠKOLE
Turistička zajednica grada Zagreba
Hrvatska turistička zajednica
Primjer rada.doc
Upute za pismene radove.pdf
No title
STARTEGIJA RAZVOJA HTS 2018.-2023_.pdf