preskoči na sadržaj

Hotelijersko-turistička škola u Zagrebu

Martina Reberšak (zamjena Mirko Lukić)


Vijesti

DEFINIRANJE ISHODA UČENJA- Gospodarstvo

Autor: Hano Uzeirbegović, 14. 10. 2009.

TEMELJNI GOSPODARSKI POJMOVI

1. Pojam

·         prepoznati pojam gospodarstva/ekonomije

·         razlikovati pojam gospodarstvenika

·         objasniti pojam makroekonomije i mikroekonomije

·         objasniti problem oskudnosti i problem izbora zbog čega nastaje ekonomija/gospodarstvo

·         objasniti teoriju potreba (stvarne, nametnute) i motivacijski lanac

·         prikazati u kratkim crtama na primjeru odnos ograničenih mogućnosti i neograničenih ljudskih želja i potreba

·         objasniti pojam oportunitetnog troška i navesti primjer

·         objasniti u čemu se sastoje temeljni gospodarski problemi što, kako za koga raditi/stvarati proizvode?

·         objasniti pojam proizvodnih činitelja

 

GOSPODARSKI SUSTAVI

2. Slobodna tržišna gospodarstva i komandna gospodarstva

·         pojam ekonomske slobode i odgovornosti

·         razlikovati  tipove gospodarskih sustava (običajnog, komandnog, tržišnog, mješovitog) i način donošenja odgovora na temeljna gospodarska pitanja uz primjere zemalja s pojedinim gospodarskim sustavom

·         razlikovati pojmove:  tržišta, ponude, potražnje, konkurencije, profita, gubitka

·         razlikovati tržišne funkcije

·         objasniti i razlikovati zakon ponude i zakon potražnje

·         opisati u kratkim crtana utvrđivanje tržišne cijene u uvjetima savršene konkurencije te objasniti pojam tržišne ravnoteže

·         opisati u kratkim crtama vrste konkurencije (potpuna-savršena, ograničena) i tržišne strukture (monopol-monopson, duopol-duopson, oligopol-oligopson)

3. Nevidljiva ruka

·         razjasniti pojam potpune tržišne slobode – ideju laissez faire

·         razumjeti teoriju nevidljive ruke

·         prepoznati nedostatke primjene teorije nevidljive ruke u praksi (posljedice svj. ekonomske krize)

4. Ekonomija ponude i ekonomija potražnje

·         prepoznati potrebu državnog intervencionizma u gospodarstvu

·         prepoznati pojam ekonomije potražnje – kejnezijanska ekonomija

·         prepoznati pojam ekonomije ponude – monetaristička teorija

·         razlikovati odgovornosti moderne države (promicanje općih dobara – briga o javnim dobrima uz maksimalnu djelotvornost, poštene konkurencije, brigu o eksternalijama; osiguranje jednakosti – raspodjela dohotka i sigurnost za sve osobe uz odgovarajući sustav oporezivanja; poticanje makroekonomskog rasta i stabilnosti)

·         prepoznati način mjerenja gospodarske uspješnosti – makro razina – bruto nacionalni proizvod; mikro razina – dohodak/stanovniku

·         razumjeti pojam životnog standarda

5. Kapital, novčarstvo, dioničarsko gospodarstvo

·         prepoznati pojam kapitala i novca

·         prepoznati pojavne oblike kapitala (materijalni, nematerijalni, novčani oblik)

·         razumjeti proces ulaganja novca i povrata vrijednosti od ulaganja (na primjeru objasniti novčani pretvorbeni krug)

·         objasniti pojam kreditiranja

·         objasniti pojam banke i ulogu središnje banke u bankarskom sustavu

·         objasniti pojam trgovačkog društva, u kratkim crtama opisati vrste društva osoba i društva kapitala (prema našem zakonu)

·         objasniti pojam burze

·         razlikovati dionicu i obveznicu

·         opisati u kratkim crtama interes ulaganja u dionice

 

PODUZETNIŠTVO

6. Poduzetništvo, ustroj poslovne organizacije (biznisa), menadžment i marketing

·         objasniti pojam poduzetništva, poduzetničkog pothvata i njegovih sastavnica (ideje, inicijative, inputa)

·         razlikovati invenciju (ideju) i inovaciju

·         objasniti pojam poduzetnika i njegove glavne značajke (ljudske, stručne), svrhu i cilj njegove poduzetničke aktivnosti (očekivanje dobiti od ulaganja uz svjesno prihvaćanje mogućeg rizika koji taj posao može donijeti)

·         opisati u kratkim crtama kako poduzetnički interes pridonosi općem dobru i iz toga izvesti vezu poticanja poduzetništva i gospodarskog razvoja

·         opisati u kratkim crtama ulaganje u poduzetnički pothvat – poslovnu organizaciju i gospodarski ciklus (uočavanje potrebe; proizvodnja, raspodjela, razmjena, potrošnja)

·         opisati menadžera i njegovu ulogu u poslovnoj organizaciji (menadžerske vještine: tehničke, socijalne, strategijske; menadžerske razine: niži, srednji, top)

·         razlikovati poduzetnika i menadžera

·         interpretirati potrebu upravljanja projektno-proizvodnim ciklusom (uz to objasniti pojmove: bilanciranje, planiranje)

·         opisati u kratkim crtama važnost i potrebu marketinške orijentacije u poslovanju

·         objasniti pojam marketinga

·         razumjeti  pojam marketinški splet (4P – proizvod, cijena, plasman, promocija)

 

GOSPODARSKI RAZVOJNI TRENDOVI

7. Gospodarstvo Europe, svijeta i RH

·         opisati društveno-politički razvoj Hrvatske od 19. stoljeća do danas s naglaskom na gospodarske uvjete (kapitalizam-dominantno privatno vlasništvo pojedinca; socijalizam-dominantno društveno vlasništvo; tranzicijsko razdoblje prema kapitalizmu-dominantno privatno vlasništvo)

·         izvesti zaključak o razvojnim mogućnostima hrvatskog gospodarstva u europskim i svjetskim razmjerima (korelacija s Geografijom)

·         OBJASNITI gospodarske svjetski trendovi (globalizacija, informacija, kombinacija, rekombinacija – inovacija)

·         interpretirati razvoj Europske unije

 

 




Obrazovanje odraslih

Novo !!!

OBRAZOVANJE ODRASLIH

UPIŠI SREDNJU ŠKOLU ili PREKVALIFIKACIJU

Godine života ili starosti ne trebaju biti prepreka da bi stekli novo zvanje ili promijenili zanimanje.

UPIŠI PROGRAM ZA STJECANJE SREDNJE STRUČNE SPREME ZA ZANIMANJE HOTELIJERSKO-TURISTIČKI TEHNIČAR

Početak nastave: listopad 2024.

Za sve dodatne upite možete se obratiti stručnom voditelju obrazovanja odraslih, prof. Borisu Hrgoviću na broj: 091/300 3734 ili putem e-mail adrese: obrazovanje.odraslih@ss-hotelijersko-turisticka-zg.skole.hr

 

Više informacija u rubrici obrazovanje odraslih (lijevo).

 

HRVATSKI JEZIK ZA STRANCE - TEČAJ

 

NOVO !!!

PROGRAM UČENJA STRANOG JEZIKA: HRVATSKI JEZIK ZA STRANE DRŽAVLJANE  

(stupnjevi A1 do C2)

Oglasna ploča
Raspored

    

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

 


 


 


 STRUČNA PRAKSA

HOTELIJERSKO-TURISTIČKE ŠKOLE

 


Turistička zajednica grada Zagreba


Hrvatska turistička zajednica


 

Korisni linkovi

Arhiva dokumenata
CMS za škole logo
Hotelijersko-turistička škola u Zagrebu / Frankopanska 8, HR-10000 Zagreb / ss-hotelijersko-turisticka-zg.skole.hr / ured@ss-hotelijersko-turisticka-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju